Jaarlijks fietst, tramt, treint en bust heel jeugdbewegend Vlaanderen in jeugdbewegingshemden, -t-shirts en –sjaaltjes door het land. Dit wordt jaarlijks 1 dag in de kijker gezet op de Dag Van De Jeugdbeweging. Voor hun communicatie kwamen ze bij ons aankloppen.


Er werden 2 logo's uitgewerkt: Dag Van De Jeugdbeweging en Nacht Van De Jeugdbeweging. Het concept waren de geborduurde badges die talrijk op hemden, broeken en rokken werden geplaatst na het overwinnen van een leuk weekend, opleiding, kamp, .. En dit in combinatie met opvallende jeugdige kleuren.


Voor de editie van 2014 kreeg de website een frissere layout en beter registratiesysteem. Met rond de dag van de jeugdbeweging een bezoekersaantal van enkele duizenden per dag waarvan ongeveer een 40% (!) mobiel was een nieuwe mooie responsive website geen overbodige luxe.


In 2012 was het thema: samen spelen. Alle jeugdbewegingen werden gekoppeld aan dieren die zich samen amuseren in het bos.



In 2011 was het thema: Armoede. Het communicatie beeld van armoede is het laken met knopen in. In de affiche ontsnappen de leden om naar hun jeugdbeweging te vluchten.